Skrytki sejfowe- maksymalne bezpieczeństwo przechowywania

Skrytki sejfowe- maksymalne bezpieczeństwo przechowywania

Trzymanie drogiej biżuterii lub innych wartościowych przedmiotów w domu nie jest rozsądne. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie ze skrytki sejfowej w Warszawie, która gwarantuje całkowite bezpieczeństwo. Na jakie formalności natrafimy podczas wynajmowania skrytki sejfowej w Warszawie? Jakie przedmioty możemy przechowywać wewnątrz? Kto oprócz nas może otworzyć wynajętą przez nas skrytkę? Czy jest to na pewno bezpieczne rozwiązanie? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule.

Formalności związane z wynajmowaniem skrytki sejfowej w Warszawie

Przede wszystkim skrytkę możemy wynająć na czas nieokreślony, na rok lub na miesiąc- wszystko zależy od indywidualnych preferencji. Zdarzają się usługodawcy, którzy umożliwiają wypożyczenie skrytki na tydzień lub nawet tylko na 1 dzień. Koszt takiej usługi zależy przede wszystkim od wielkości schowka, a także od tego, na jak długo jesteśmy zdecydowani podpisać umowę. Częstym zjawiskiem jest pobieranie dodatkowej opłaty za kartę magnetyczną, która jest bardzo wygodnym rozwiązaniem. Aby zostać posiadaczem skrytki sejfowej w Warszawie, należy być pełnoletnim. Jednak taką możliwość mają także jednostki organizacyjne, które nie posiadają osobowości prawnej, a także osoby prawne. Jako ciekawostkę warto dodać, że nawet cudzoziemiec może wynająć taki schowek, a jedynie co musi posiadać to ważny paszport, tak więc liczba formalności w każdym przypadku jest minimalna. Każdy obywatel kraju musi zabrać ze sobą dowód osobisty i jest to jedyny wymagany dokument. Mówiąc o sprawach formalnych nie w sposób nie wspomnieć o tym, że umowę najmu może podpisać kilka osób, np. małżeństwo. Dodatkowo dany schowek może być także dostępny dla pełnomocnika, w tym przypadku obowiązkowa jest forma pisemna i uwierzytelnienie podpisu osoby trzeciej. Interesujące jest to, że w przypadku odwołania pełnomocnictwa, do czego każdy ma prawo, koniecznym krokiem jest wymiana zamka i kluczy. Koszt tej prostej operacji ponosi najemca, a dodatkowo musi być wówczas obecny na miejscu. Co w przypadku śmierci posiadacza skrytki? Na podstawie prawomocnego wyroku zawartość udostępniona zostaje spadkobiercom.

 

Zobacz także:

 

Co można, a co nie?- zawartość skrytki

Z pewnością oglądając wiele filmów akcji nie raz widzieliśmy sytuacje, w których groźny przestępca chował w skrytkach niebezpieczne przedmioty bez żadnych konsekwencji. W realnym życiu nie do końca tak to wygląda. Przede wszystkim wcześniej należy określić wielkość schowka, podpisać umowę, z którą obowiązkowo trzeba się zapoznać, a także zapłacić określoną ilość gotówki. Skrytki sejfowe w Warszawie mogą być wyposażone chociażby w drogocenną biżuterię, dzieła sztuki, metale szlachetne, istotne dokumenty, papiery wartościowe, przedmioty kolekcjonerskie, a nawet pamiątki rodzinne, które mają dla nas ogromne znaczenie sentymentalne. Zabrania się jednak wnoszenie do skrytek sejfowych w Warszawie wszystkich niebezpiecznych substancji (wybuchowe, radioaktywne, narkotyki), broni, a także artykułów, które po czasie mogą ulec zepsuciu. Jeśli złamiemy regulamin, wówczas jest to podstawa do tego, aby rozwiązać umowę. W praktyce jednak przyłapanie takiej osoby graniczy z cudem, bowiem podczas wyjmowania i wkładania przedmiotu jesteśmy sami w pomieszczeniu. Czy jednak ktoś może sprawdzić to, co mamy w środku?

Nie tylko Ty masz dostęp!

Okazuje się, że skrytki sejfowe w Warszawie mogą być otworzone bez naszej wiedzy. Do takich sytuacji dochodzi, kiedy w stosunku do najemcy prowadzone jest postępowanie. Wówczas do akcji może wkroczyć Policja lub inny organ i nakazać bezwzględne otworzenie schowka. Nawet komornik ma taką możliwość, dzięki czemu możliwe jest uregulowanie długów. Co ciekawe również i bank może samodzielnie otworzyć skrytkę. Do takiej sytuacji dochodzi wtedy, gdy okres umowy wynajmu minął, a my nadal korzystamy ze skrytki nie dokonując odpowiedniej wpłaty. Na początku placówka żąda od nas oddania kluczy, jeśli jednak nie postąpimy zgodnie z tym, czego oczekuje bank, wówczas może otworzyć skrytkę i złożyć jej zawartość do depozytu. Tak więc jeśli robimy wszystko zgodnie z prawem, możemy być pewni, że do skrytki sejfowej w Warszawie nikt nie zajrzy, jednak kiedy złamiemy kodeks prawny, sprawa nabiera całkowicie innego obrotu.

Maksymalne bezpieczeństwo- ale czy na pewno?

Za ochronę wynajętej przez nas skrzynki odpowiada bank. Jeśli doszłoby do nieprzyjemnej sytuacji, w której zawartość uległaby uszkodzeniu lub zostałaby skradziona, wówczas dana placówka ma obowiązek rekompensaty poniesionych strat. W umowie zazwyczaj znajdziemy klauzulę, która określa wysokość zadośćuczynienia. W większości przypadków jest to równowartość kilkudziesięciu średnich krajowych. Jednak zdarzają się sytuacje, w których wartość przedmiotu jest znacznie wyższa niż kwota podana na umowie. Wówczas właściciel powinien dodatkowo ubezpieczyć zawartość i sporządzić odpowiednią dokumentację. Tylko w ten sposób w razie jakiegoś niesamowitego zdarzenia otrzymamy pełną rekompensatę za przedmiot, którego wartość jest niewyobrażalnie duża.

degress4

Related Posts

Ile kosztuje pralnia?

Ile kosztuje pralnia?

Kto może przeprowadzać transkrypcje?

Kto może przeprowadzać transkrypcje?

Ile czasu trwa ozonowanie pokoju?

Ile czasu trwa ozonowanie pokoju?

Co należy wiedzieć o druku offsetowym?

Co należy wiedzieć o druku offsetowym?